일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 인과추론
- 취업
- 카이제곱분포
- Toastmaster
- SQLD
- 연설
- publicspeaking
- 공유경제
- 사이허브
- 토스트마스터
- CC#5
- 데분
- 대중연설
- CC#3
- PGTM
- 엘뱌키안
- 분석
- 데이터
- 풀러스
- 제약
- 임상통계
- 정형데이터
- 평창
- Public Speaking
- 구글#빅쿼리#데이터분석
- 영화
- 데이터분석
- 영어연설
- 2018계획
- F분포
- Today
- Total
지지플랏의 DataScience
Toastmaster CC#4 How to Say it 본문
|
|
|
|
|
|
Excellent |
Satisfactory |
Could improve |
Comments/ Suggestions |
Was the speech topic appropriate for this particular assignment? |
X |
|
|
|
Did the speaker use simple, short and clear words? |
X |
|
|
|
Did the speaker use vivid, descriptive words that created mental images? |
|
X |
|
Not describing, instead showed a video |
Did the speaker use words that had more than one meaning or were inaccurate?/ |
X |
|
|
No, he did not |
Were the speaker’s sentence short, simple and understandable? |
X |
|
|
|
Did the speaker use rhetorical devices to enhance his or her ideas? |
|
X |
|
Tried to explain everything instead Q & A by oneself |
Did the speaker avoid jargon and unnecessary words? |
X |
|
|
|
Did the speaker use proper grammar and pronunciation? |
|
X |
|
Propesser Professor |
Was the speech purpose clear? |
X |
|
|
Question the question |
Was the speech effectively organized? |
|
X |
|
Relation video story? Make it clearer |
- What could the speaker have done difficulty to make the speech more effective?
A) How to say it? Showing a video for what? Supposed to say it!!
A2) Relation between cancer and award ceremony?
- What did you like about the speech?
Comments
A1) I liked your touching story and calm presence on the stage. Thank you for sharing a great story with us. Please keep speaking. You have a great foundation to be an excellent speakr
A2) Congraturants on completion of your 4th speech. The Story was so interesting to me. Nowdays I need that kinds of effort on my work. Thank you
A3) Jung CC #4 is a bit tough project. You did a great job Excellent!
A4) Great Speech but would have pretend not to seeing the video. Cause for me it took most of my attention and hand trouble concentrating on you speech.
A5) 1. Clear Speech 2. Therefore, the message was delivered clearly. 3. Thank you for the good speech
My opinions
CC#4는 How to say it 어떻게 말하는가 에 대한 프로젝트이다.
이프로젝트에서 핵심적으로 내세우고 있는 가치는 1. 명확하고, 정확하고 생기있는 단어선정 2. 수사학적 장치(직유 은유 두운법칙, 3연속 나열, 각각 Simile, Metaphor, Alliteration Triads) 3. 특수용어를 제거하고 필요한 단어를 사용 맞는 문법을 사용해라. 이다.
실수, 놓쳤던 것.
1. 주인공의 확실한 열정을 보여주기위해 비디오를 보여줌
-> 시간이 대략 20초 소요 및 어떤 상황인지 보여주지 못함
2. 마무리의 부족
-> 교훈을 무조건 전달할 필요는 없지만 무엇인가 가져가야 한다는 혜민님의 말씀에 동의. 마무리를 좀더 가다듬는 연습을 해야한다.
3. 수사학적 기법 사용을 부족
-> 다른날과 같이 전날 실제적인 대본을 작성, 스토리 작성에 급급해서 수사학적 내용을 못넣었다.
4. 내용의 누락
-> 급하게 진행된 나머지 발단(Development)에 해당하는 핵심내용을 누락했다.
좋았던 점.
1. 이제 연설이 조금더 편해진다 확실히. 내가 편하게 연설하니 청중들도 편하게 듣는 것 같다.
2. 연설 중간중간 pause와 반복된 단어사용으로 내가 전달하고자 하는 단어를 이야기가 확실히 되었다.
'담벼락 > ToastMasters' 카테고리의 다른 글
CC#5: 지식의 장벽을 없애기 위해서 - 사이허브 (0) | 2018.06.24 |
---|---|
Grammarian 20180314 (0) | 2018.03.15 |
Toastmaster CC#3 Get to Point (0) | 2018.02.22 |
Toastmaster CC#2:Organize your speech (0) | 2018.02.01 |
Toastmaster CC#1 : Ice Breaker (0) | 2018.01.18 |